Des de Circul Civic Valencià volem mostrar la nostra preocupació després de
llegir la noticia apareguda hui, dimarts 4 de febrer de 2014 en el periòdic Las
Provincias al respecte del tràfic ferroviari de mercaderies.
Segons les estadístiques de Puertos del Estado, dependent del Ministerio
de Fomento, el Port de Valéncia es lider absolut en tota Espanya en nº total de
contenidors, superant al d'Algecires en 11.341 contenidors només durant l'any
2013. Ademés, supera al 3º port en el ranking (Barcelona) en 2.409.333
contenidors en el mateix periode de temps (2013), o lo que es lo mateix, un 255%
més de contenidors.

El Port de Valéncia es el 1º port del Mediterràneu, el 5º europeu, i el 30º a nivell mundial en quant a tràfic de mercaderies. Eixe lloc
preferent el té ben guanyat, i creem que des del govern central i autonòmic,
aixina com des de totes les forçes polítiques valencianes s´hauria de potenciar i
millorar la conexió ferroviaria del mateix tant en Madrid, com en Barcelona (eix
mediterràneu) i ademés en l'eix cantàbric (Santander, Bilbao, Sant Sebastià...)
via Saragossa, indistintament de que es millore també la conexió
Barcelona-Saragossa, pero no a costa de deixar de costat a Valéncia.
Des de CCV, demanem al govern de la Generalitat Valenciana que treballe activament
per a conseguir la millora del corredor ferroviari Valéncia-Saragossa i demanem
també a tots els partits de l'oposició (Partit Socialista, Compromís i Esquerra
Unida) que, obertament, recolzen al govern valencià en esta important reivindicació,
deixant d'un costat les seues diferències, i d'una vegada treballen en benefici dels
valencians.
0 comentarios:
Publicar un comentario