Searching...
jueves, 15 de enero de 2015

Hipòcrites / Hipócritas


Diuen que s'han reunit en secret, que han decidit no aventar el conflicte llingüístic per la Llei de Senyes, pero ho diuen en els mijos per a que tots s'enterem. L'hipocresia del líder dels socialistes del “país valencià” no te llímits i la de la AVL encara manco. No volen aventar pero se queixen de que esta llei és un revés per a l'orgue estatutari. No va ser un encontre oficial pero van alcançar un acort de com capejar el temporal del conflicte llingüístic. 

Estan convençuts que el PPCV anirà aventant el tema conforme s'acosten les eleccions.  Nosatros també ho estem i de que vostés -PSPV, IUPV, Compromís- també jugaran en el tema llingüístic i molt. ¡Que alce la mà el partit que no porte en la campanya menejar als seus votants i possibles votants en el tema de la llengua!
Saben massa be que esta llei per molt que siga aprovada, l'orgue a soles serà consultiu, saben que per molt que la llei siga aprovada la derogaran si entren a governar -cosa més que provable- saben que és una llei de fum i res més, no entenem per qué se senten tan ofesos per no estar en l'Observatori si la AVL està dins de l'Estatut i és intocable. Ademés este 2015 vorà la llum el seu catalanisat diccionari en paper a on la definició reconeix el caràcter compartit de la llengua en atres territoris. ¡Parlant clar l'unitat de les llengües catalana, valenciana, balear, ¡això sí, baix el nom de catalana i condenant a la mort a les demés llengües! Açò és ni més ni manco lo que defenen i defendran tant Puig com l'acadèmia i els restants partits, ¿quants anys fa qué Catalunya els va pagar per començar el camí de la destrucció d'una terra, llengua, costums...?
Això si, els acadèmics i Chimo Puig acordaren no entrar en lo que entenen és un polèmica oberta pels Populars ya que les urnes se veuen en l'horisó en l'única intenció de recollir uns quants vots.
 
Pero com ya hem dit, ni Puig ni els acadèmics volen parlar d'este assunt ni contestar a la polèmica. ¿Qué creuen vostés? CCV aposta que sí que entraran perque mai han eixit d’este conflicte. 

 Círcul Cívic Valencià



Dicen que se han reunido en secreto, que han decidido no azuzar el conflicto lingüístico por la Ley de Señas, pero lo dicen en los medios para que todos nos enteremos. La hipocresía del líder de los socialistas del "país valenciano" no tiene límites y la de la AVL aún menos.
No quieren azuzar pero se quejan de que esta ley es un revés para el órgano estatutario. No fue un encuentro oficial pero se alcanzaron acuerdos de cómo capear el temporal del conflicto lingüístico.
Están convencidos de que el PPCV irá sacando y avivando el tema conforme se acercan las elecciones. Nosotros también lo estamos y de que ustedes -PSPV, IUPV, Compromís- también jugarán con el tema lingüístico y mucho. ¡Que levante la mano el partido que no lleve en la campaña marear a sus votantes y posibles votantes con el tema de la lengua!
Saben demasiado bien que esta ley por mucho que sea aprobada, el órgano sólo será consultivo, saben que por mucho que la ley sea aprobada la derogarán si entran a gobernar -cosa más que probable- saben que es una ley de humo y nada más, no entendemos por qué se sienten tan ofendidos por no estar en el Observatorio si la AVL está dentro del Estatuto y es intocable. Además este 2015 verá la luz su catalanizado diccionario en papel donde la definición reconoce el carácter compartido de la lengua en otros territorios. ¡Hablando claro la unidad de las lenguas catalana, valenciana, balear, ¡eso sí, bajo el nombre de catalana y condenando a la muerte a las demás lenguas! Esto es ni más ni menos lo que defienden y defenderán tanto Puig como la academia y el resto de partidos, ¿cuántos años hace qué Cataluña les pagó para empezar el camino de la destrucción de una tierra, lengua, costumbres...?
Eso sí, los académicos y Chimo Puig acordaron no entrar en lo que entienden es un polémica abierta por los Populares ya que las urnas se ven en el horizonte con la única intención de recoger unos cuantos votos.

Pero como ya hemos dicho, ni Puig ni los académicos quieren hablar de este tema ni contestar a la polémica. ¿Qué creen ustedes? CCV apuesta que sí entrarán porque nunca han salido de este conflicto.
 Círculo Cívico Valenciano





1 comentarios:

nelo dijo...

Estic completament d'acort, pero al mateix temps, pense també que la llei del PP es un atre engany (ú mes) ya que a la situacio actual a la que mos ha portat el mateix PP, qualsevol "CONSERVACIO" significa quedarse pera sempre en la AVL, l'oficialisacio del catalá en l'Administracio, en l'Escola i en l'Universitat i aixo dins, que en el rest d'Espanya queda tota la bibliografia valenciana baix el .CAT i en en nou diccionari la llengua valenciana com a una forma de catalá.....I el perill de que la RACV o Lo RAT es pleguen a qualsevol chanchullo a canvi de subvencions es prou fort....

 
Back to top!