Searching...
viernes, 26 de junio de 2015

Valéncia serà sèu internacional 2016 de la Ruta de la Seda / Valencia será sede internacional 2016 de la Ruta de la Seda


En la conferència impartida en l'Ateneu Mercantil per a solicitar als Corts Valencianes la declaració de Valéncia com a ciutat de la seda, es va fer una crida a la societat valenciana per a involucrar-se en este proyecte estratègic de present i de futur. "signe d'identitat de Valéncia en passat, present i futur", els símbols del qual són La Llonja i el Colege de l'Art Major de la Seda. 

La seda és un signe d'identitat de Valéncia i la ruta sedera en Occident té en el cap i casal «un punt angular en el Mediterràneu». Despuix de casi tres anys treballant per a conseguir que es reconega l'important paper que Valéncia ha tingut en la ruta de creació de teixits seders.

Valéncia conta en arguments històrics per a eixe reconeiximent, ya que des del sigle VIII té tradició sedera en l'estage dels musulmans, i que es prolongà fins als sigles XVI al XVIII "en un internacional esplendor". 



"Valéncia té l'oportunitat històrica de recuperar i liderar el protagonisme entre les mítiques ciutats de la Seda, i proyectar el seu valiós patrimoni històric en el nou Programa de UNESCO per a rellançar les Rutes de la Seda en el futur" 

Ara s'han conseguit els fruts, despuix de conseguir que Espanya s'incorpore com el 32 país de la ruta i Valéncia siga sèu internacional en 2016

Tot açò ha succeït en acabant de que la fi de semana passada Valéncia reivindicara l'important paper que tingué en el Sigle d'Or gràcies a la creació i exportació dels teixits de seda. El divendres començà un dels actes més rellevants que organisa el Centre Unesco Valéncia, conegut com 'Multaqa' (que significa trobada amistosa) i que en la seua XI edició portà per lema 'Valéncia en la ruta occidental de la seda'.

La jornada inaugural reuní a embaixadors i representants dels 36 països participants en la ruta de la seda en el museu de Belles arts de Valéncia. El dissabte, per eixemple, es desenrollà la V jornada de la Ciència Jove, en la que 250 escolars de diferents cultures compartiren jocs i tallers sobre la seda en el barri de Velluters i deprengueren de primera mà el procés d'elaboració d'esta matèria prima. Per això, visitaren el Colege de l'Art Major de la Seda i la Llonja de mercaders. El dumenge s'entregaren els premis Unesco Valéncia que enguany ha correspost a Federico Mayor Zaragoza, que fon director general de la Unesco i a Vicente Enguídanos Grancha, l'últim mestre velluter del gremi.




Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone

 Círcul Cívic Valencià




En la conferencia impartida en el Ateneo Mercantil para solicitar a Les Corts Valencianes la declaración de Valencia como ciudad de la seda, se  hizo un llamamiento a la sociedad valenciana para involucrarse en este proyecto estratégico de presente y de futuro. "signo de identidad de Valencia con pasado, presente y futuro", cuyos símbolos son La Lonja y el Colegio del Arte Mayor de la Seda.

La seda es un signo de identidad de Valencia y  la ruta sedera en Occidente tiene en el cap i casal «un punto angular en el Mediterráneo». Después de casi tres años trabajando para conseguir que se reconozca el importante papel que Valencia ha tenido en la ruta de creación de tejidos sederos.

Valencia cuenta con argumentos históricos para ese reconocimiento, ya que desde el siglo VIII tiene tradición sedera con la estancia de los musulmanes, pero se prolongó hasta los siglos XVI al  XVIII "con un internacional esplendor". 


"Valencia tiene la oportunidad histórica de recuperar y liderar el protagonismo entre las míticas ciudades de la Seda, y proyectar su valioso patrimonio histórico en el nuevo Programa de UNESCO para relanzar las Rutas de la Seda en el futuro"

Ahora se han logrado los frutos, tras conseguir que España se incorpore como el 32 país de la ruta y Valencia sea sede internacional en 2016.

Todo esto ha sucedido después de que el pasado fin de semana Valencia reivindicara el importante papel que tuvo en el Siglo de Oro gracias la creación y exportación de los tejidos de seda. El viernes comenzó uno de los actos más relevantes que organiza el Centro Unesco Valencia, conocido como 'Multaqa' (que significa encuentro amistoso) y que en su XI edición llevó por lema 'Valencia en la ruta occidental de la seda'.

La jornada inaugural reunió a embajadores y representantes de los 36 países participantes en la ruta de la seda en el museo de Bellas Artes de Valencia. El sábado, por ejemplo, se desarrolló la V jornada de la Ciencia Joven, en la que 250 escolares de diferentes culturas compartieron juegos y talleres sobre la seda en el barrio de Velluters y aprendieron de primera mano el proceso de elaboración de esta materia prima. Para ello, visitaron el Colegio del Arte Mayor de la Seda y la Lonja de mercaderes. El domingo se entregaron los premios Unesco Valencia que este año han correspondido a Federico Mayor Zaragoza, que fue director general de la Unesco y a Vicente Enguídanos Grancha, el último “mestre velluter” del gremio.

Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone

 Círcul Cívic Valencià

1 comentarios:

Inma Mañes dijo...

Ojalá que se consiga y que sepamos aprovechar la ocasión.
Se ha perdido mucho la tradición pero somos muchos los que seguimos trabajando ese noble material y estaría bien tener un poco de visibilidad.
http://www.isedas.online

 
Back to top!