Searching...
miércoles, 4 de febrero de 2015

EUPV i PSPV volen desposseir d'ajudes i suprimir les tradicions de Castelló / EUPV y PSPV quieren despojar de ayudas y suprimir las tradiciones de Castellón








Esta festa es celebra el tercer dumenge de Quaresma, rememorant el trasllat dels pobladors del Castell Vell o Castell de Fadrell fins a aplegar a terra fèrtil, a on repoblaren el Palmeral de Burriana.

Estes festes commemoren els orígens de la ciutat, quan esta va ser traslladada de la montanya al pla fèrtil. Des de 2010 estan declarades “Festes d'Interés Turístic Internacional”.

En eixa baixada de la montanya, la gent s’ajudava de canyes, gayatos i farols, ya que el terreny era molt escarpat i ple d’animals salvages. D'ahí que dels molts actes que se celebren durant els 9 dies de festes, l'acte central siga “la Romeria de les Canyes”, acte simbòlic i multitudinari a on els castellonencs es reafirmen com a poble pujant en romeria a l'Ermita de la Magdalena.

Este trasllat va ser concedit per Privilegi Real del Rei Jaume I (1251) que va donar el vist i plau per a que esta Vila s'assentara en un lloc molt més adequat. La ciutat de Castelló escomençà a alçar-se en l’any 1252. El Rei Jaume I és exaltat, ya no a soles com Conquistador sino com el que va fundar lo que hui se coneix con la Ciutat de Castelló.

Puix be, IU i PSPV declaren que si arriben en maig a l'alcaldia “l'Ajuntament de Castelló retiraria l'aportació econòmica a les festes de la Magdalena, a les de Sant Pere del Grao, a les dedicades a la Mare de Deu del Lledó i a les festes de carrer que se succeïxen a lo llarc de l'any en tots el barris de la ciutat”.

Les subvencions a retirar primer serien a les “activitats vinculades a l’expressió, transmissió o celebració de qualsevol tipo de cult religiós o manifestació espiritual” i demanen “un estudi sobre els símbols religiosos presents en les dependències municipals” Recordem als llectors que edificis municipals també són la Basílica del Lledó i cada una de les ermites del Caminàs.

També proponen un ajuntament llaic i per tant no assistir a processons com a corporació, incloses la Romeria de les Canyes i la processó marítima de Sant Pere.

Això sí, no hem llegit cap declaració en contra d'esta subvenció: “ Educació destina 60.000 euros a ajudes de la promoció del valencià (el català de la AVL), en comissions de Falles, Magdalena i Fogueres”.

Círcul Cívic Valencià vol donar tot el soport a les festes de la Magdalena, les de Sant Pere del Grao, les dedicades a la Mare de Deu del Lledó i a tots els barris que fan festes al llarc de l'any. Perque si les ideologies polítiques han de ser respectades, la llibertat del poble a celebrar les seues festes i tradicions també haurien de ser intocables.


Twitter : @CCivico_val
 Círcul Cívic Valencià


Estas fiestas conmemoran los orígenes de la ciudad, cuando ésta fue trasladada de la montaña al llano fértil. Desde 2010 están declaradas "Fiestas de Interés Turístico Internacional"

En esa bajada de la montaña, la gente se ayudaba de cañas, cayados y faroles, ya que el terreno era muy escarpado y lleno de animales salvajes. De ahí que de los muchos actos que se celebran durante los 9 días de fiestas, el acto central sea "la Romería de las Cañas", acto simbólico y multitudinario donde los castellonenses se reafirman como pueblo subiendo en romería a la Ermita de la Magdalena.
Esta fiesta se celebra el tercer domingo de Cuaresma, rememorando el traslado de los pobladores del Castillo Viejo o Castillo de Fadrell hasta llegar a tierra fértil, donde repoblaron el Palmeral de Burriana.

Este traslado fue concedido por Privilegio Real del Rey Jaime I (1251) que dio el visto bueno para que esta Villa se asentara en un lugar mucho más adecuado. La ciudad de Castellón empezando a alzarse en el año 1252. El Rey Jaime I fue exaltado, ya no solo como Conquistador sino como el que fundó lo que hoy se conoce como la Ciudad de Castellón.

Pues bien, IU y PSPV declaran que si llegan en mayo a la alcaldía "el Ayuntamiento de Castellón retiraría la aportación económica a las fiestas de la Magdalena, a las de San Pedro del Grao, a las dedicadas a la Virgen del Lledó y las fiestas de calles que se suceden a lo largo del año en todos los barrios de la ciudad"

Las subvenciones a retirar primero serían las de las "actividades vinculadas a la expresión, transmisión o celebración de cualquier tipo de culto religioso o manifestación espiritual" y piden "un estudio sobre los símbolos religiosos presentes en las dependencias municipales" Recordamos a los lectores que edificios municipales también son la Basílica del Lledó y cada una de las ermitas del Caminàs.

También proponen un ayuntamiento laico y por tanto no asistir a procesiones como corporación, incluidas la Romería de las Cañas y la procesión marítima de San Pedro.

Eso sí, no hemos leído ninguna declaración en contra de esta subvención: "Educación destina 60.000 euros a ayudas de la promoción del valenciano (el catalán de la AVL), en comisiones de Fallas, Magdalena y Hogueras"

Círculo Cívico Valenciano quiere dar todo nuestro apoyo a las fiestas de la Magdalena, las de San Pedro del Grao, las dedicadas a la Virgen del Lledó y todos los barrios que hacen fiestas al largo del año. Porque si las ideologías políticas deben ser respetadas, la libertad del pueblo a celebrar sus fiestas y tradiciones también deberían ser intocables.



1 comentarios:

Davit Guzman dijo...

No jodas q ixa noticia es veritat, me pareix molt fort

 
Back to top!