Searching...
sábado, 17 de enero de 2015

Espanya sí, Espanya no / Espanya sí, Espanya no

L'actualitat diària nos porta a escoltar que som valencians, que som catalans, que som espanyols, per totes parts, els de dretes, centre i esquerres s'estan radicalisant d'una manera insoportable i tots pareixen preocupar-se de que som. Pero ¿i tot lo demés que rodeja a una societat? ¿O és qué l'unitat de la llengua nos llevarà tots els demés problemes que preocupen i molt al valencians? 
Perque anem a ser clars, som una autonomia endeutada dins d'un Estat endeutat.

Tots els debats s'acaben en un: “no n'hi ha que exagerar, ni preocupar-se massa, puix al final l'Estat haurà de reestructurar en una quita i quedar-se el deute de la Generalitat”

Tot el raonament que se prodiga en l'entorn dels actuals i futurs responsables polítics de la Generalitat, se basa en ignorar la seua doble condició de valencians i espanyols. Inclús els més arrimats a l’independentisme català, a finals de 2014 no podien ya ignorar-ho més.

Dona una certa ariçonada que este raonament adolescent se repetixca en tots els partits, des del PP, directament responsable de la situació econòmica actual de la Generalitat, fins als que se preparen per si entren a governar en uns quatre mesos.

Resulta difícil imaginar un segon trimestre de 2015, parlant d'un deute de 35.000 millons, en un equip de govern tan desconegut hui com llegítim serà a partir de maig. I lo que més hauria d'inquietar als valencians son les possibles irresponsabilitats polítiques de cada un dels partits queden en el lloc que queden i a l'atre costat de la taula eixe Estat que tants rebugen i que d'alguna manera haurà de cobrir els servicis bàsics dels valencians.

Que a ningú se li oblide que els deutes de les autonomies i de l'Estat al final els paguem nosatros, perque nosatros som l'estat i l'autonomia. Aixina que eixa gent que vol viure del conte contat conte acabat de l'unitat de la llengua i demés parides, ¿per qué no expliquen a la gent com van a traure-nos de la crisis i crear llocs de treball?¿O anem a viure de noves banderes i noves denominacions?

Porten massa temps, a lo manco alguns, ignorant que el prestatari de la Generalitat és únicament el Regne d'Espanya. Aixina que a vore si la gent desperta perque ni Catalunya, ni Pujol, ni Climent, ni la AVL, ni Fabra... i podria seguir prou de temps nomenant persones, entitats i demés que vos manipulen com a títaros i vos ceguen no deixant-vos vore més allà de maig.

La vida és massa llarga i a voltes molt dura per a deixar-se enlluernar per uns allumenats en la vida resolta.

No se pot ser espanyol per a demanar i catalaniste de segon per a rebre, perque l'únic que aneu a rebre és una girada de cul. 


 Círcul Cívic Valencià
Tuiter : @CCivico_val



La actualidad diaria nos lleva a escuchar que somos valencianos, que somos catalanes, que somos españoles, por todas partes, los de derechas, centro e izquierdas están radicalizándose de una manera insoportable y todos parecen preocuparse de que somos. No os equivoquéis pues no les importamos nada. Pero ¿y todo lo demás que rodea a una sociedad? ¿O es qué la unidad de la lengua nos quitará todos los demás problemas que preocupan y mucho a los valencianos?

Porque vamos a ser claros, somos una autonomía endeudada dentro de un Estado endeudado.

Todos los debates se acaban en un: "no hay que exagerar, ni preocuparse demasiado, pues al final el Estado deberá reestructurarse en una quita y quedarse la deuda de la Generalitat"

Todo el razonamiento que se prodiga en el entorno de los actuales y futuros responsables políticos de la Generalitat, se basa en ignorar su doble condición de valencianos y españoles. Incluso los más cercanos al independentismo catalán, a finales de 2014 no podían ya ignorarlo más.

Da un cierto repelús que este razonamiento adolescente se repita en todos los partidos, desde el PP, directamente responsable de la situación económica actual de la Generalitat, hasta los que se preparan por si entran a gobernar en unos cuatro meses.

Resulta difícil imaginar un segundo trimestre de 2015, hablando de una deuda de 35.000 millones, con un equipo de gobierno tan desconocido hoy como legítimo será a partir de mayo. Y lo que más debería inquietar a los valencianos son las posibles irresponsabilidades políticas de cada uno de los partidos queden en el lugar que queden y al otro lado de la mesa ese Estado que tantos rechazan y que de alguna manera tendrá que cubrir los servicios básicos de los valencianos.

Que a nadie se le olvide que las deudas de las autonomías y del Estado al final los pagamos nosotros, porque nosotros somos el estado y la autonomía. Así que esa gente que quiere vivir del colorín colorado, este cuento se ha acabado  de la unidad de la lengua y demás tonterías, ¿por qué no explican a la gente cómo nos van a sacar de la crisis y crear puestos de trabajo? ¿O vamos a vivir de nuevas banderas y nuevas denominaciones?

Llevan demasiado tiempo, al menos algunos, ignorando que el prestatario de la Generalitat es únicamente el Reino de España. Así que a ver si la gente despierta porque ni Cataluña, ni Pujol, ni Clemente, ni la AVL, ni Fabra... y podría seguir bastante tiempo nombrando personas, entidades y demás que os manipulan como marionetas y os ciegan no dejándoos ver más allá de mayo.

La vida es demasiado larga y a veces muy dura para dejarse deslumbrar por unos iluminados con la vida resuelta.

No se puede ser español para pedir y catalanista de segundo para recibir, porque lo único que vais a recibir es una patada en el trasero.


 Círculo Cívico Valenciano

Tuiter : @CCivico_val


0 comentarios:

 
Back to top!